Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Berlijn

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

16 Juli 2016 | Duitsland, Berlijn

Berlijn - De volgende ochtend ging ik naar Berlijn. Een treinrit van 8 uur (2.5 uur naar Warschau, 5.5 uur naar Berlijn). De rit van Warschau naar Berlijn was lang maar gezellig, heb met veel mensen gepraat. Eenmaal aangekomen in deze gigantische stad en mijn hostel gevonden te hebben, kwam ik op een kamer voor 8 man aan waar ik de enige was. Veel heb ik die avond dus niet gedaan behalve een half uurtje met een paar Taiwanezen gepraat die me meteen mee naar Azië wilde nemen.

De volgende ochtend ben ik naar de binnenstad gegaan, weer een beetje rondgelopen. Alleen werkt dit in Berlijn minder goed omdat het centrum zo groot is. Uiteindelijk heb ik wel de werkelijk SCHITTERENDE kathedraal, Brandenburg Tor en andere museums en gebouwen gezien. Later die avond heb ik bier gedronken met een Deen, een Fransman en een Amerikaan tot een uur of 1.

De volgende dag heb ik besloten wat beter uit te stippelen. Daarbij moest ik van kamer wisselen en kon ik pas om 2 uur weer inchecken dus heb ik besloten om eerst naar de muur te gaan en de zogenoemde East Side Gallery was letterlijk 30 seconde lopen van mijn hostel zonder dat ik er weet van had. Dit was een stuk van de Berlijnse muur die beschilderd was door kunstenaars. Ontzettend gaaf vond ik het! Later ben ik naar checkpoint Charlie geweest, waar een Panorama beeld was van een deel van de muur en een museum over de muur zelf. Heel interessant ook. Later die avond heb ik met een paar mensen op de kamer van ons hostel een beetje gepraat.

Berlijn is ontzettend mooi en interessant! Alleen viel mijn hostel hier tegen omdat er vrij weinig te doen was en het 10 min buiten het centrum lag. Uiteindelijk geef ik Berlijn wel een 7.

Volgende bestemming.. Kopenhagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Reisverslag van mijn Tour door Europa en Azië!

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5247

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Helmond - Peking

Landen bezocht: