Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Kopenhagen

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

20 Juli 2016 | Denemarken, Kopenhagen

Kopenhagen - Ik kon echt niet bedenken hoe ik mijn komende reisdagen ding besteden.. Wel of niet Hamburg, 3 of 2 dagen Oslo, of misschien wat anders. Maar ik heb toch gekozen voor 4 dagen Kopenhagen en daar heb ik tot nu toe geen spijt van! Ik heb hier een leuke tijd gehad! Het begon met de treinreis waarbij ik 3 uur in Hamburg moest wachten, wat ik uiteindelijk totaal niet erg vond omdat ik het echt een mooie stad vond die ik zeker nog een keer wil ontdekken! Maar goed, later in de trein naar Hamburg heb ik iemand uit München leren kennen waar ik de reis mee heb doorgebracht. Maar op een gegeven moment hoorde we dat we een stuk met de boot gingen. Dus even later zagen we de trein ook echt in de boot gaan. Iets wat wij totaal niet verwachtte maar het was een leuke verrassing. Toen ik bij het hostel aankwam heb ik ook meteen een Deen en 2 Belgen waar ik meteen een gezellige avond mee heb gehad.

De volgende dag heb ik samen met de 2 Belgen ontbeten en kennis gemaakt met wat andere mensen. Ik vond dit hostel dus al meteen gezellig. Die middag ben ik meteen naar Nyhavn geweest. Een van de fijnste plekken in Europa om te komen vind ik. Het ziet er niet alleen mooi uit naar er hangt naar mijn beleving een super fijn sfeertje die ik niet op veel plekken meemaak. Later ben ik met een Deen die ook in mijn hostel sliep wat gaan drinken in een lokale brouwerij en later heb ik weer een gezellige avond in het hostel gehad.

De volgende dag ben ik met een Deen die op mijn kamer zat weg geweest en hij heeft me kort de stad laten zien. De kleine zeemeermin, Nyhavn weer en een stuk rondom het gebied van ons hostel. Daarna ben ik zelf naar Kristiania geweest. Dit is een plek wat onafhankelijk is van Kopenhagen. Vroeger (jaren 70/80) was het een plek van vrijheid heb ik me laten vertellen. Toen ik er aankwam was het een soort van festival waar je veel wiet en hasj kon kopen. Politie kwam er (vrijwel) niet, maar er hing toch een gezellige sfeer mede omdat het wat toeristische was dan ik had gedacht en niet alleen maar van die foute mensen rond liepen. Die avond heb ik niet veel gedaan en ben ik vroeg gaan slapen.

Kopenhagen was echt leuk! En heel gezellig dus krijgt het van mij een 8

  • 20 Juli 2016 - 13:28

    Karen Raaymakers:

    Heel stoer Max zo'n reis, wat zul je veel beleven en veel zien.
    Geniet er vooral van. Liefs je mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Reisverslag van mijn Tour door Europa en Azië!

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5235

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Helmond - Peking

Landen bezocht: