Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Max Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Wenen

Door: Max Raaijmakers

Blijf op de hoogte en volg Max

11 Juli 2016 | Oostenrijk, Wenen

Na een week toch mijn eerste reisverslag. Ik ben niet veel dagen in een stad dus heb ik niet heel veel tijd dus vandaar ik het niet elke dag bij kan houden, maar ik zal het proberen zo vaak mogelijk te doen! Hierbij dus korte verslagen per stad!

Sorry voor mijn spelling en grammatica fouten, ik ben vaak moe als ik dit schrijf en heb dan geen zin om elk foutje eruit te halen. Ik hoop dat jullie mij dit kunnen vergeven! :p

Wenen - Ik ben vorige week na een treinrit van 8 uur aangekomen in Wenen. Het was heel apart en ongelofelijk wennen om in mijn eentje daar opeens in Wenen te staan. Aan de ene kant heel erg gaaf omdat het een enorm gevoel van vrijheid geeft. Maar aan de andere kant ook onzeker omdat je toch jezelf moet zien te redden zo ver van huis met nog zo langste gaan. Maathoud ik ben aangekomen in mijn hostel, waar het trouwens echt bloedheet was, waar er maar 1 persoon op mijn kamer zat. Een Duitser (oorspronkelijk uit Syrië) die in die week een examen had voor zijn tandheelkunde opleiding. Met hem heb ik veel gepraat en mijn Duits een beetje weten op te krikken. Verder waren er alleen maar scholieren en gezinnen in het hotel/hostel waar ik in zat.

De volgende dag ben ik de stad in gegaan. Mijn plan was om zelf zonder een gestructureerde planning de stad te ontdekken. Bewust omdat ik graag even dat vrije gevoel vast wou houden en nergens aan vast wilde zitten. Dat is ook gelukt en heb me dan ook die middag heel erg vermaakt. Ik heb het een na het ander schitterende gebouw gezien, ben ik binnen en bovenin de kerk op het grote plein geweest en heb ik verschillende museums gezien waar kunstwerken van Picasso en Andy Warhol te zien zijn. Die avond heb ik met mijn kamergenoot nog een paar biertjes in het hostel gedronken.

Wenen vond ik schitterend! Alleen is het niet echt een stad voor alleen reizigers en backpackers, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet het juiste hostel heb gekozen. Maargoed om mijn vader tevreden te stellen (die altijd een punt vraagt voor hoe een vakantie was) geef ik Wenen over het algemeen een 7.

  • 20 Juli 2016 - 22:05

    Marijke:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Reisverslag van mijn Tour door Europa en Azië!

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5231

Voorgaande reizen:

27 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Helmond - Peking

Landen bezocht: